Marketing prawniczy - blog

komorkaDzisiaj na naszym blogu zajmiemy się tematem stron internetowych i ich dostosowaniem do urządzeń przenośnych. Pomysł na ten wpis zrodził się podczas ostatnich spotkań w kancelariach, dla których tworzymy nowe blogi i serwisy firmowe. Niemal zawsze podczas tego typu spotkań padają pytania o co chodzi z tą responsynowścią? Co to jest i czy jest to konieczne? Czy faktycznie tyle osób korzysta już z urządzeń przenośnych, że trzeba zadbać o responsywność strony kancelarii? Już wyjaśniamy i odpowiadamy!

Zacznijmy od początku.

Czym jest strona responsywna? Jest to strona, która dostosowuje się do każdego rodzaju ekranu na jakim jest wyświetlana. Niezależnie od tego, czy przeglądamy stronę na ekranie laptopa czy też na tablecie lub małym smartfonie strona wygląda i działa tak samo dobrze, jest przejrzysta i funkcjonalna. Wymaga to odpowiedniej konstrukcji strony, dzięki czemu przy mniejszych rozmiarach ekranu strona zmienia swój układ na dopasowany do danego urządzenia, a elementy strony zmieniają swój rozmiar i położenie, pozostając zawsze czytelne.

Czy strona responsywna jest koniecznością?

Tutaj odpowiedź jest bardzo prosta: TAK. Dlaczego? Najważniejsze powody są dwa: pierwszy to polityka Google a drugi to postęp technologiczny i zmiana rzeczywistości, która nas otacza.

Zacznijmy jednak od Google. Na początku tego roku zmienił się algorytm pokazywania wyników wyszukiwania, na niekorzyść stron nie posiadających wersji mobilnej. Jak możemy przeczytać w oficjalnym komunikacie:

Wyszukiwarka Google nie rozpozna tych stron jako przyjaznych dla urządzeń mobilnych, co wpłynie na ich wyświetlanie przez użytkowników smartfonów i pozycję w wynikach wyszukiwania

Strony, które nie są responsywne, czyli strony najczęściej tworzone 2-3 lata temu lub starsze nie przejdą testu responsywności i będą tracić pozycję w wyszukiwarce Google. Pozostawiając taką stronę bez żadnych zmian narażamy się na utratę pozycji w Google a co za tym idzie szansa odnalezienia naszej kancelarii przez potencjalnego klienta jest co raz mniejsza. Już na etapie wyszukiwarki przegrywamy z konkurencją, która strony tego typu posiada.

Jak możesz sprawdzić czy Twoja strona jest responsywna? Google udostępniło do tego typu testów specjalne narzędzie, które znajdziecie tutaj: https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/ Wystarczy wpisać adres swojej strony internetowej i wcisnąć „analizuj”.

Kolejnym powodem dla którego warto zadbać o to by nasza strona była responsywna jest fakt jaka rzeczywistość nas otacza. Tempo życia sprawia, że informacji poszukujemy na szybko, na już, bez zbędnej zwłoki, a technologia nam na to pozwala. Nie musimy czekać aż dojedziemy do pracy lub domu i usiądziemy wygodnie przed komputerem, po prostu wyciągamy smartfon, kilka ruchów palcem na ekranie i możemy mieć do tych informacji dostęp. Wystarczy rozejrzeć się wokół siebie by zobaczyć ile osób korzysta z Internetu za pomocą swoich telefonów i tylko od nas zależy czy chcemy aby Ci ludzie mogli znaleźć nas również w ten sposób.

Statystyki

Najlepszą jednak odpowiedzią na pytanie czy strona responsywna jest niezbędna, będą statystyki. Podczas pisania tego tekstu opublikowaliśmy na blogu naszego klienta nowy wpis. Oto jak przedstawiają się statystyki dotyczące urządzeń na których strona jest wyświetlana.

Godzina 21:00

stat1

63% – telefony komórkowe

25% – komputery

13% – tablety

Co by się stało gdyby blog nie był responsywny? Stracilibyśmy 75% odbiorców.

Godzina 21:30

stat2

50% – telefony komórkowe

25% – komputery

25% – tablety

I na koniec ciekawostka, statystyka z 22:30, która w pewnym momencie wyglądała następująco:

stat3

80% – telefony komórkowe

20% – tablety

Wszyscy czytelnicy w tym konkretnym momencie to użytkownicy mobilni. Jeżeli nie mamy responsywnej strony lub bloga tracimy tych użytkowników. Czyli w tym momencie tracimy wszystkich.

Należy więc odpowiedzieć sobie na pytanie: czy stać nas na to by tracić potencjalnych klientów w ten sposób?

You must be logged in to post a comment.